Posts

Showing posts from May, 2011

Happy Birthday!!

Image
Situasi~~mengemas dengan perasaan teruja Assalamualaikum :)) Walah!!! Dah setahun usia blog khalis ni. Happy Birthday!! Tak sangka, dah lama khalis mula berblogging. Rasa macam baru semalam khalis sign up blogspot ni. Banyak cerita yang khalis kongsi dalam blog ni. Ada suka, ada airmata, ada rasa terkilan, macam nak cari gaduh pun ada! Haha. Tapi khalis rasa, yang negatif tu tak sebanyak yang positif. Kan? ;) Semoga... - Mulai sekarang. khalis tak banyak merapu pasal benda pelik2 lagi..kalau ada tu, hmm...azam tak menjadi la kot? Ehehe - Mulai sekarang, khalis mungkin tak terlalu tumpukan pada blog sangat, kalau ade tu, ade la.. [Ecess..macam la selama ni selalu bukak blog] ...itu ajelah kot? khalis tak rasa banyak yang khalis nak harapkan, sebab khalis dah bahagia dengan sekarang. Ok la, esok khalis nak pegi melawat Kak Long. Sejak Kak Long kawen dan dah duduk rumah baru ni, khalis belum pernah lagi pegi rumah Kak Long. Esok nak pergi pulak. Ha, sebenarnya khalis ada s...

Entri tanpa motif. ;)

Mood~~sedang bahagia Assalamualaikum :)) Tengah tunggu Abah balik. Lama jugak Abah naik offshore kali ni. Dah dekat 3 minggu..[ke lebih??] Hari ni, Ma masak feveret Abah, orang Terengganu panggil 'paih'. khalis tak tau la orang bandar tau ke tak lauk ni, dia lebih kurang macam otak otak jugak, cuma cara bungkus tu macam orang bungkus kuih lepat, inti dia ikan dengan rempah. Pastu kena kukus, bukan kena panggang macam otak otak tu. Lepas tu, ma suruh khalis buat mi goreng dengan buat sambal tempe ikan bilis. Wuah! Lauk feveret!! Dah lama khalis tak makan... Hari ni Abah balik, dua tiga pinggan nasik la abes kot. Haha. Sebab Abah salu cakap dalam fon, Abah sekarang dah kurus sebab kat sana kalau nak senduk nasik, kena jenguk jenguk lauk dulu. Dah macam tu, kurus la Abah pasal kalau jenguk lauk, mesti nampak pork aje bergolek golek dalam tray. Memang la ada lauk lain macam ayam, daging, ikan, tapi senduk yang dorang guna untuk cedok lauk tu, senduk sama. dah macam tu, memang...

Merapu.

Situasi~~Menunggu hari cerah Mood~~menggedik gedik nak post banyak banyak. Assalamualaikum J khalis balik hari ni. Weehhaaaa!!!   Sukenye sukenye. 3 bulan dah xbalik umah. Barang da abes packing. Oh sangat bahagia. Esok pagi pagi naik teksi pegi Alor Gajah terus naik bas straight balik Kemaman. Nak suh ma masak nasik lemak la..rndu nasik lemak ma. Uwuwu. Sedih la duk jauh jauh ni, nak rasa airtangan mak pun susah. Sobs sobs. Pagi kelmarin, teman Mimi naik bas kat stesen Alor Gajah. Mimi nak pegi KL dulu, harini dari KL terus balik Terengganu. Dah alang alang pegi sane, khalis beli tiket untuk balik terus. Pegi kaunter, mintak tiket AlorGajah-Dungun. Encik kaunter tu pun kata ada. Tengah kuarkan duit tu, khalis pun mintak seat tengah, pastu encik kaunter tu gelak gelak. Ape motif ntah L Lepas beli tiket, ajak Mimi pegi KFC. Order set a.m Chicken Porridge ngn orange juice. Ish, ape jadah ntah minum orange juice pagi pagi. Sakit perut baru tau. [tapi bantai jugak ;P ] lepas tu, m...

post kembar.

Image
Situasi~~berada dalam bilik yang macam tongkang pecah. [Erk??] Assalamualaikum   J Oh sebelum terlupa: Sila abaikan tajuk. Memang takde kena mengena langsung dengan entri. Haha. khalis tengah kemas kemas barang yang tinggal. Balik esok. Yeay!! Tapi…aduh, letih betul la kemas barang. Baju khalis aje dah penuh dua beg. Tu yang kemas semalam. Tak masuk lagi buku buku ngan barang lain. Cemane neh?? Tapi xpe la, barang macam tak banyak pun. Oh ya,kemas barang semalam ditemani cik Mimi Asnieza Zari . Tapi rasanya lebih kepada diGESA kot. Haha. :D Tengah tengah kemas barang tu, macam macam la cerita yang diborakkan dengan Mimi. Pasal macam mana menangani stress la, apa yang dia buat kalau terasa macam ditinggalkan sorang sorang la…balas komen kat status fesbuk, padahal duk sebelah sebelah jek. Haha. Takde keje betul la budaktakmatangduaorangni. Tetibe lak terkeluar pasal ni, khalis: Ish, tak berani la nak buat kalau ma tak bagi, takut… Mimi: ha’a la…kalau buat jugak mesti jadi apa-...

just a quick post.

Situasi~~currently in lab31A. [Eh, apekah budak ini??] Assalamualaikum :)) Ye, ye...khalis tau. Duk dalam lab pun sempat lagi la update blog. But what should i do then, internet kat hostel ya Rabbi lajunya.....kalah anak siput baru belajar berlari. Ok, short and quick update. I'm currently continuing the journey in debate camp ~~wah wah ayat... been here for two days and a half approximately. Such a tiring yet valuable days. And i just finish trying myself taking POI's, that stands for Points Of Information. Ok, xde la great sangat malah quite frustrating sebab macam dh sangat lama tak practice..so i was losing myself. Memang i was like; really hate to be the center of attention but unfortunately it was the most precious moment i enjoy the most. But oftenly end up hating it because i usually ruined it. Eh, but it's a part of learning, kan?? ;P And and and...i gained myself sweet moments just now [though i screwed up here and there..err..a little bit ;)) ]. What...