Posts

Showing posts with the label kenangan semalam

Kawan. Sahabat. Memori :)

Assalamualaikum. Kembali bersua. Hahaha~~ Apahal gaya baca berita dah ni. Ok? *clear throat* Hai. Lama kan xbuat post baru? Lama sangat. *self conscious* Blog dah nak cecah usia empat tahun, tapi update post ada lah setahun tiga, empat kali. Ni kalau blog ni ada nyawa, dah lama mati kebulur. Nampak tak pemalasnya tu? Haaa...memang tak tergambar dengan kata-kata -_-" I don't know. Tak tahu nak mengarut apa dalam blog. Dalam dunia realiti, sang penaip ni boleh tahan jugak banyak mulutnya dengan orang-orang terdekat. Tapi tak tahu kenapa tiap-tiap kali nak datang menaip kat blog rasa macam nak tulis benda-benda serius aje. Sebab dah insaf banyak sangat tulis menda mengarut sebelum ni? Kan setiap manusia tu akan dipertanggungjawabkan atas setiap keputusan dan perbuatan dia? Waima seketul ayat pun yang ditaip kat blog. Apa lagi yang diperbuat depan orang. Banyak sangat buat dosa ni. *insaf* Datang hari ni sebab nak mengarut lagi. Mohon ampunkan. Situasi: Kawan. Haha. Itu wa...

Long. Random.

Assalamualaikum :) Uhuk uhuk. See..dah berhabuk dah blog ni, lama sangat ditinggalkan. So, here I am [again] to tell a fairytale after a very long period of silence. I'm sorry I'm sorry I'm sorry. I know three was not enough but tulis banyak banyak nanti jadi boring pulak kan? Hee. khalis dah start cuti semester dari bulan 11 haritu, to be exact, 25hb November 2011. Dan disebabkan kekangan-kekangan yang hadir bertubi-tubi tanpa dipinta, maka jadi la hari ini baru dapat mengepos entry baru. Nak cerita satu satu macam banyak pulak, tapi disebabkan itu la fasalnya yang khalis menaip hari ni, mungkin entry ini akan jadi agak panjang. Haih, selalu macam ni kan? Entry panjang entry panjang, last last secotet jugak yang khalis taip. Hohoho. Oke, mula dengan hari hari gemilang khalis memulakan cuti dengan semangat berkobar kobar. Konon kononnya cuti yang sebulan setengah ini jadi medan khalis mengasah bakat memasak kuih muih tradisional melayu tapi baru aje belajar dua ...

Raya masa kecik dulu ^_^

Image
Situasi~~khalis baru selesai mengemas. Lepas subuh nanti bertolak balik Terengganu. Yeay!! Bye bye Melaka. ...ish, seminggu aje pon T^T .Belajar la bersyukur khalis. Azira yang jauh kat Mesir tu tak balik raya tahun ni tau?! Ok. Faham. Hati, jangan nak mengada. :P Assalamualaikum :) Panjang pulak mukadimah khalis. Aiseh, sungguh la happy nak balik rumah ni. Seminggu terakhir kat kolej ni dah terasa rasa diri macam zombie. Ape tak nye, jasad kat kelas, otak kat rumah, telinga dah dengar lagu raya, mata ternampak-nampak jek family dengan pelita. Takde maknenye dah duk kat kolej. Nasib baik sempat selamat jadi manusia lagi dengan assignment dan lab report yang melambak lambak. Memang dah trend la kan, minggu sebelum balik rasa memang minggu bermesra mesraan dengan assignment. Haih. Nasib baik dah lepas semua. ^_^ Dah beranjak dewasa ni, [ecece] erti raya tu sendiri dah makin pudar. Yela, kalau dulu, zaman khalis kanak-kanak ribena dulu, malam raya msti banyak aktiviti dan plan den...

Hari yang bahagia :D

Situasi~~menghadap report Mass, assignment Safety, mini project Thermo, tutor Mass..ok stop di situ. -_-“ Assalamualaikum J Motif hari ni bukan nak cerita pasal lab report mini project assignment ke tutor kejadah tu sume. Tidak. Tapi mahu cerita tentang apa yang berlaku semalam. Serius buat khalis sangat happy! J Semalam, khalis pergi kelas Proffesional Communication yang start pukul 9. Belajar menulis surat secara pro. Ecece. Proses pembelajaran nak jadi engineer yg entrepreneur la kirenya ni. ;) Balik dari kelas Proff Comm tu, khalis dengan member2 singgah library pasal nak siapkan tutor Mass Transfer. Sebab pukul 12 kitorang ade kelas tutor. Masa sampai library, member2 siap2 buku nota lecture soalan tutorial sume, khalis siap2 dengan phone ngan headphone. Haha. Memang jenis kena bukak lagu kalau dah bukak note la kan? :P Baru aje nak bukak menu, -1 Missed Call ~Ma Sayang~ Eh, ma kol? Cepat2 return call ma. Ma jarang call kalau xde hal penting. khalis dah terfikir-fikir kenapa...

Malu berganda.

Image
Situasi~~bermesra dengan proposal dan tutorial Assalamualaikum :) Pernah tak rasa macam sekali bad luck, pastu akan bertimpa-timpa la bad luck yang lain?? Okeh, ayat rojak. Ignore that. I went thru that yesterday. Ianya bermula dengan perasaan bosan setelah habis lab thermo. khalis dah jalan macam zombie tak cukup makan masa balik dorm tu, dan insyaAllah kalau ada org [selain mmber yang jalan sama2 ngan khalis] tengok dia akan cakap budak ni retard, mase kecik tu dlu xblajar cara jalan dgn betul. Tapi sungguh la masa tu jadi bahan ketawa jek. Haish T^T Lepas tu, petang takde kelas. Sebab Mdm Noraini tak datang, jadi rancangannya kami nak bbuka puasa kat luar, call kereta sewa, semua bizi. Oke, bad luck lagi. Cuba dan mencuba sampai dapat satu kereta sewa, tapi lepas pukul  8. Ha?? Tapi xpelah, redho aje. Nak buat  macam mana..tapi keluar jugak, xape la pukul 8 pun, bbuka minum air jek, nnti makan kat luar. Tapi sekali tak jadi, pasal K.Fat xsihat, xsmpat nk drive balik...

Selesai satu bab.

Image
Situasi~menahan letih dan kantuk @_@ Assalamualaikum :) Orang kata, hidup adalah satu perjalanan waktu. Hidup adalah sebuah cerita. Hidup adalah pentas teater. Hidup bagaikan mengemudi bahtera. Dan hidup khalis adalah himpunan novel cinta. Haha, takdelah. Berangan aje lebih. Tapi hidup khalis adalah buku cerita :) Dan hari ini, satu bab telah khalis habiskan. Bila Club Day telah beranjak pergi bersama terbenamnya matahari. Semalam yang penuh drama. Dan hari ini yang penuh memerah tenaga. khalis mahu lupakan semalam, dan kenang hari ini sebagai momen yang indah. Kami berusaha. Usaha dan lebih usaha untuk dapatkan seramai mungkin ahli baru, meskipun semalam sangat pahit untuk diingat balik. Tak apelah, khalis ingin cuba melupakan. Semalam, memang khalis ingin menghambur semuanya ke dalam blog buruk ini, tapi mujur Allah sempat menjentik akal khalis, yg sebenarnya khalis pada waktu itu dikuasai nafsu dan emosi. Yang khalis waktu itu terbelenggu hasutan syaitan. Dan Alhamdulill...

ceritera lewat malam.

Image
Situasi~Bergelap. Ahli rumah dah ramai yang tido. :) Assalamualaikum :)) Hai hai. Lama betul khalis xmenjenguk kat sini. Maafla, kekangan waktu dan kerja yang xpernah sudah. Siapa kata jadi suri rumahtangga tu mudah? 24 jam pun macam tak cukup. Bangun pagi kena hantar adik pegi sekolah, kalau nasib baik dapat la smbung tdo balik sejam dua..kalau x kena pegi buat sarapan, kemas rumah, basuh kain. Tengahari, amik adik balik, masak untuk tengahari, sapu rumah lagi..hah, rumah kalau ada anak kecil ni, sapu lima enam kali pun tetap sepah jugak. Dah ada budak kecik yang tolong kerjakan tiap kali kita kemas tu? Adeh laa.. Malam ni, khalis tiba tiba rasa rajin nak buat entry baru. Sume gara gara online FB nk tanya Zira pasal persiapan pergi oversea. Adik khalis yang no 3, Fitri (Abang in family) nak pergi Yaman 23hb ni..dah xlama, minggu depan dah pun. Message punya message ngan Zira, dengan Ma sekali dah kuar tanya apa apa yang agak penting. Dengan telekung solatnya tak tanggal lagi, ter...

post kembar.

Image
Situasi~~berada dalam bilik yang macam tongkang pecah. [Erk??] Assalamualaikum   J Oh sebelum terlupa: Sila abaikan tajuk. Memang takde kena mengena langsung dengan entri. Haha. khalis tengah kemas kemas barang yang tinggal. Balik esok. Yeay!! Tapi…aduh, letih betul la kemas barang. Baju khalis aje dah penuh dua beg. Tu yang kemas semalam. Tak masuk lagi buku buku ngan barang lain. Cemane neh?? Tapi xpe la, barang macam tak banyak pun. Oh ya,kemas barang semalam ditemani cik Mimi Asnieza Zari . Tapi rasanya lebih kepada diGESA kot. Haha. :D Tengah tengah kemas barang tu, macam macam la cerita yang diborakkan dengan Mimi. Pasal macam mana menangani stress la, apa yang dia buat kalau terasa macam ditinggalkan sorang sorang la…balas komen kat status fesbuk, padahal duk sebelah sebelah jek. Haha. Takde keje betul la budaktakmatangduaorangni. Tetibe lak terkeluar pasal ni, khalis: Ish, tak berani la nak buat kalau ma tak bagi, takut… Mimi: ha’a la…kalau buat jugak mesti jadi apa-...

cerita dari Mitec.

Assalamualaikum J Balik dari Mitec, hantar barang kat bilik Sarah, pastu terus melepak kat bilik Tasya. Banyak benda yang kitorang bualkan, sampai terlupa yang khalis mengandar waktu study Fluid. Ingat nak singgah sekejap jek, tapi tiba-tiba melarat jadi sejam empat puluh lima minit. Aiceh, ni yang malas berjalan ni. T.T Balik dari bilik Tasya, khalis rasa macam baru tersedar balik hala tuju khalis sebenarnya. [sebenarnya dari bilik dia lagi dah cakap pasal ni..teeheee   ;) ]. Bukanlah hala tuju sangat pun, cuma khalis jadi teringat kembali tentang kenapa khalis join Micet, tentang kenapa khalis amik teknologi kimia makanan. khalis jadi teringat tentang ICM, tentang janji2 khalis dengan nemi nemi khalis dulu. khalis dah mula kembali fikir pasal ni, start dari KSN lagi sebenarnya. Rasa macam nak menangis, bila fikir balik semua masa yang khalis dah rugikan selama ni cuma kerana khalis lalai, kerana khalis lupa matlamat khalis. Bila dah ingat balik, khalis rasa bersyukur sebab be...

khalis tak tau nak bagi nama apa untuk entry ni sebab isi dia campur campur jadi rasanya tulis jek la tajuk dia ni entry campur campur, boleh??

Mood: rindu nemi nemi tersayang. Baru aje balik dr Moogle. Ah, letih yang seronok. Haha. Faham x? Kalau xfaham nampaknya khalis kena terima hakikat bila Tasya panggil khalis perosak bahasa. Hahaha. Oke. Cerita pasal Moogle, khalis da mula rasa tense nya. Bukan senang ada bisnes ni. memang menuntut waktu dan keringat. Walaupun masih ade satu setengah hari lagi sebelum pegi Pasir Gudang [eh, ye ke?] tapi khalis da mula rasa gemuruh. Terfikir pulak pasal presentation dan macam macam lagi. Ish, presentation skill x mantap lagi, macam mana ni?? ~~tarik nafas, hembus. Terapi zaman sekolah, dan sampai sekarang ^.^ Dan pasal Moogle lagi. Sakit hati betul dengan Mail. Oh, mengata khalis ya? Kan dah kena sedas tadi. Padan muka. Lain kali buat la lagi. Biar khalis tembak bertalu-talu dengan mulut machine gun ni. Haha. Thnx Kila sbb support khalis tadi. Huahua. Padan muka Mail. Langsung merajuk dengan khalis. Ololo…merajuk la sorang-sorang. Malas nak pujuk. Hahaha. Tadi masa kuiz CPP, kha...

Maaf dan maaf. ;))

Dah seminggu khalis balik Micet, hari ni baru khalis menulis kat sini. Maaf. Sangat. Bukan sebab sibuk, tapi sebab otak tepu dan khalis letih. Letih kenapa? Entah. Dalam seminggu ni rasa letih yang bukan main lagi. Sampai banyak waktu khalis terbuang dengan tido. Ish, kenapa dengan khalis ni? But in some ways, khalis rasa macam dah beranjak ke arah lebih baik. Bukan dengan tido tau! ~~sila jangan salah faham ;P Bagaimana dan apa, biarlah khalis jek yang tau. Orang terdekat khalis juga mungkin perasan tanpa perlu khalis bersuara. Ok, mari berhikayat kenapa khalis asyik bertangguh tangguh nak buat entry baru. Masa khalis smpai Micet haritu, jam dah pukul 12 lebihlebih...dh masuk hari baru dh pun. Khalis sangat lapar, sebab seharian memang tak makan apa, cuma roti yang ma khalis beli sebelum naik bas tu jek. So, smpai jek kat Micet, khalis terus menyinggah bilik atas, tumpang makan..wawawawa...tak malu betul la si khalis ni... orang bilik atas dengan rumet2nya pulak baik hati, diora...