Posts

Showing posts with the label .under my skin.

Upon change.

Melepak di ComLab tanpa tujuan. Eh, ada tujuan sebenarnya. Bayar semester registration fee dan buat semester registration. Tapi, memandangkan registration fee tu belum di update, esoklah baru dapat buat semester registration nampak gayanya. Hmm, kenapa buat semester registration lambat sangat ni? Adalah sebabnya. Takkan lah sesenang hati aje nak mencari masalah kan. Tu namanya dah puas hidup dalam nikmat. [ Monolog dalaman: tapi masalah tu kan cabaran, hidup dalam cabaran pun best ape :P ] shaddap youu encik hati!! Saja la tu nak bagi aii stress. Ehem. Hai. Assalamualaikum. Lama benar tak menjengah blog ni. Cliche sangat kalau nak kata blog ni dah berhabuk lah, bersawang lah. Selalu sangat tu orang buat. But seriously, I mean no harm. Tak marah pun orang nak taip macam tu kat blog diorang. Hak masing-masing kan. Eh dah melalut. Pantang bagi ruang buat explanation sungguh lah. Bercakap tentang hidup. Rasanya tak ada apa yang menarik pun. Selain daripada Puan Mama yang dari start c...

Bangkit.

Image
"Walaupun tangisan menderu dalam hati, aku tetap mahu cuba senyum di mata dunia. Sebab aku tak mahu tarik warni dunia jadi kelam dan debu. Aku mahu cuba untuk bina kekuatan dengan senyum." Assalamualaikum. :) Lama tak menaip. Rasa janggal. Selalu bukak blog, ada idea, tapi teknik menaip macam kosong. Tutup balik blogspot. Membazir nikmat waktu dalam tak sedar. -__-" Cerita tentang new experiences. Banyak. Tapi tak tahu macam mana nak lagukan dalam tulisan. Kenapa entah. Maybe sebab takut. Takut kalau buat random spilling, everything would turn out waaaa~~aaay too melodramatic and boleh buat sobbing materials. Biasalah drama queen memang macam tu. So lebih baik mengelak. Haha :D Ataupun sebab rasa takut orang tahu yang aku ni sebenarnya lemah, maybe? Tak macho lah kalau asyik spill masalah aja. Bukannya hidup orang lain tu semuanya fairytale kan? Setiap orang mesti ada masalah sendiri. Kita aja yang tak tahu. Cuma, setiap kali hati diredam masalah sampai teras...

Because you are a FRIEND.

If you have a problem, you know you can solve it by yourself. By hook or by crook, you just have to. Get off a cliff if you have to. But when the problem comes from your friend, now what should you do? The problem is not initially from you right? Here's the situation. I don't effin' care what are you going to do with your life. Like it was related to mine. Let me tell you once: it doesn't. And I don't care if you want to handle it your way. I don't care how many time you lied to your parents. I don't care how many times have you lied to us. Shit on our face. I just don't care. I know I used to care but not anymore. Not after all this time we care and you keep on lying and pretending. So I just don't care anymore. You want to know why? Because we used to think you just need some space, some time to sit back and relax. Reflect. On whatever you do. But you did not. You're so happy we let you do what you want and you've fallen d...

Short update..er..not actually..maybe it's just random.

Assalamualaikum. Ok short and quick update. I promise. Eh apehal? Login blogspot setahun sekali pon nak short update. Tak guno ado blog. *Rintihan dari blog. Ewah. Orang login pon mujur tahu?? :P Banyak songeh pulak nak komplen. Lempang sedas karang free jek. Aih, aih tersasar dari jalan yang benar dah ni. Oke la. Intro pon dah merapu..lama sangat tak menulis otak pon dah tepu asyik taip backspace taip backspace taip backspace jek dari tadi. Wah banyak betul taip backspace kat situ. Ahha. Sikit pon tak typo hebat x? *padahal copy paste aje pon. Berlagak tak nak kalah* Ha, tengok, dah lari topik lagi. Ok la. Otak sebenanye dah tak berapa nak betul actually sebab minggu exam melanda lagi. Baiklah soalan tibatiba, berapa lamakah khalis tidak update blog? Soalan mudah jawapan jelas. Kalau last entry pasal habis exam dan balik kampung, dan entry sekarang khalis sedang giat berperang dengan final exam lagi, apakah tandanya tu? Tandanya satu semester khalis di Mela...

Long. Random.

Assalamualaikum :) Uhuk uhuk. See..dah berhabuk dah blog ni, lama sangat ditinggalkan. So, here I am [again] to tell a fairytale after a very long period of silence. I'm sorry I'm sorry I'm sorry. I know three was not enough but tulis banyak banyak nanti jadi boring pulak kan? Hee. khalis dah start cuti semester dari bulan 11 haritu, to be exact, 25hb November 2011. Dan disebabkan kekangan-kekangan yang hadir bertubi-tubi tanpa dipinta, maka jadi la hari ini baru dapat mengepos entry baru. Nak cerita satu satu macam banyak pulak, tapi disebabkan itu la fasalnya yang khalis menaip hari ni, mungkin entry ini akan jadi agak panjang. Haih, selalu macam ni kan? Entry panjang entry panjang, last last secotet jugak yang khalis taip. Hohoho. Oke, mula dengan hari hari gemilang khalis memulakan cuti dengan semangat berkobar kobar. Konon kononnya cuti yang sebulan setengah ini jadi medan khalis mengasah bakat memasak kuih muih tradisional melayu tapi baru aje belajar dua ...

Selesai sudah.

Image
Assalamualaikum. :) situasi khalis di kolej Apa khabar semua hari ni? Dah mandi? Petang dah ni oi, kalau xmandi memang boleh la kau kawan dengan kerbau Pak Abu kat sawah tu :P pergh skema gile soalan intro. Dah layak jadi cekgu khalis ni. Eheh. Oke sudah merapu. Hari ini, selesai lah sudah meneran segala isi otak sampai keluar tersembur kat atas answer sheet yang dah disediakan invigilator. Tamat lah sudah zaman zaman penyeksaan ala-ala barbarian atas diriku yang tidak berdaya ini, ah sudahlah kau khalis...buat buat lupa pulak kau ada 4 semester lagi kat tanah Melaka yang bertuah ni hoi. Uwuwu T^T bila la nak abis study? Nanti dah abis study pulak wajib buat muka tercengang eh aku dah habis study rupanya. Tak sangka tak sangka. Cis, hipokrit. Semester depan, siap sedia lah nak berperang dengan subjek subjek baru khalis. Mungkin senang, dan mungkin jugak senang. [Eh apehal?] Ayat psiko diri sendiri tuh dah jangan nak suruh betulkan! :P Tak senang tahu nak teruskan hidup den...

:)

Assalamualaikum. :) Hai awak-awak yang sudi baca blog saya. :) Sihat? Dah makan? Dua tiga hari ini mood khalis terumbang ambing. Cakap pendek-pendek. Malas nak cakap banyak. Tapi. Hari ni rajin terlampau. Sampaikan rajin pulak nak tukar header baru. Tengah mood boleh la :) Takpe, sementara tak ada apa-apa nak buat ni. Nanti dah mood study, bersawang la blog ni. Oh, broadband khalis masalah. Mungkin balik rumah nanti khalis akan bercerai dengan internet. Dan sudah tentunya; blog ini.  (T.T) Tak apalah. nanti dah baiki broadband boleh lah rujuk balik. Till then, sayonara. Nota kaki~Selamat malam. :)

Kawan, aku minta maaf.

Aku tau kau sakit hati. Tapi aku ada sebab buat macam ni. Aku tak nak cakap aku tak janji, Nanti nampak macam aku nak lari. Takpe. Aku faham kalau kau marah, Ye atau tak, tetap aku bersalah. Lain kali, Aku tak harap kau baik dengan aku lagi dah. Tapi. Jangan tanya aku kenapa. Sebab tak semua benda dalam dunia, boleh kita kongsi sama-sama. Dua tiga hal yang mungkin ada, Tak akan aku cerita. Sebab ia rahsia. Kawan, Aku minta maaf. Nota kaki~mata takmau tido. T.T

Adab yang tinggal.

Kau bukan budak lagi, Aku tahu. Pulang dari sekolah, Kau tunggu bas. Hari tu ramai orang. Penuh dengan kawan-kawan kau. Bas sampai, kau naik. Berebut. Pakcik, Makcik. Semua kau tolak. Nak duduk punya pasal. Bas bergerak. Kau main-main dengan loceng. Kat depan ada kakak 30-an, Pegang anak. Bas berhenti. Kawan kau nak turun. Tanpa hint, Tolak aku yang tengah berdiri. Jerkah budak sekolah rendah yang berdiri dekat pintu. Wah, memang sopan santun kawan kau. Pintu bas tutup. Seorang pakcik bangun. Membebel. "Jangan main-main dekat pintu. Nanti jatuh." "Lu orang tau, kenapa loceng tak bunyi? Sebab lu orang tekan main-main." "Jangan main loceng, bahaya orang lain." Orang lain diam. Tapi kau tak. Kau buat dia macam kawan kau. "Dah, dah. Diam." Amboi bahasa kau. Pakcik tu terus naik angin. Dia sekat kau. Dia  marah kau. Tapi aku rasa, dia cukup baik sebab tak terus tangankan kau. Aku rasa kau takut. Se...

Of she.

Image
.Of She. She is nobody. Don't care, or she will fall. On her feet. She's not stupid, she's still learning. Life is not always about what she wants, it's about what she needs. And how she was needed. She's not being a snob, she's just timid. When she don't care, she does not look down on people, she just don't know how to react back, and she don't think she's strong enough. She don't know who she really is, she's still searching for the truth. Even though truth hurts, and reality bites. But she still wants it. And that one day, she encounters love. Still, it just a silent feeling. She don't know yet, but it feels like she don't know anything anymore. She feels nothing but stupidity. Because she's timid, all she can do is ignore. Because she's still searching, she does not want to stop and stumble. She wants to continue searching. When she founds what ...

If you love somebody, let them go. If they return, they were always yours. If they don't, they never were.

Image
Assalamualaikum. Hai pembaca blog. :) Sihat hari ini? Anda sume dah makan? Ok cut the meaningless crap. Nak tanya satu soalan yang cukup mudah dan straightforward. Have you ever been in love? Or ever feel like one? And then something happened between you two, that made you think, if u ever need to let him/her go? What did you do? Did u let him/her go?? Really? Seriously, khalis tak pernah setuju dengan quote ni. Semudah itukah? Not everybody was blessed with a second chance. Tak mudah nak dapatkan cinta seseorang, tapi semudah itukah buat keputusan untuk melepaskan? What if, they never had the chance to come back, but they really love you? Or what if, they do come back, but only before they met some other people? See. There's not only one solution for one problem. If you love somebody, hold on. Do not let go. If they wanted to leave you anyhow, let them go, but never take back what hurts you most in the past. Because if you did, you never learned a lesson th...

Antara lelaki Korea dan Melayu.

Image
Infinite: by Google Assalamualaikum. Hai pembaca blog yang jarang diupdate ni. Hi silent readers. Ceh, ayat tak boleh nak skema lagi khalis? Bajet retiss. Lepas makan megi sambil tengok cite Full House ngan adek roommate khalis tadi, khalis jadi terfikir untuk buat satu entry. Sebabnya, masa tengok cerita tu, ade la satu part sedih ni yang buat si Rain tu menangis. Adek roommate khalis pon terus komen, "Ala, comelnye Rain ni," Eh, menangis pon comel? Xtau la. Sebab tu orang cakap, kalau hati dah sayang, kentut pon bau bunga ros. Kalau dah suka, buat la ape pun, kutuk la macam mana pon, tetap menarik jugak di hati yang menyukai tu. Sebab khalis sendiri pon penah cakap, kalau dah suka, buat ape pun dah xkesah lagi. Macam Korea jugak, buat ayat sedu sedan sikit sikit jek, kita yang nak menangis lebih-lebih. Padahal kalau xde subtitles tu, sepatah haram pon tak faham. Tapi, kalau tengok drama Melayu, ada bab bab :: I lebiu tujuh langit I terbang lautan api berjuta ...