Posts

Showing posts with the label .sealed tears.

Kawan. Sahabat. Memori :)

Assalamualaikum. Kembali bersua. Hahaha~~ Apahal gaya baca berita dah ni. Ok? *clear throat* Hai. Lama kan xbuat post baru? Lama sangat. *self conscious* Blog dah nak cecah usia empat tahun, tapi update post ada lah setahun tiga, empat kali. Ni kalau blog ni ada nyawa, dah lama mati kebulur. Nampak tak pemalasnya tu? Haaa...memang tak tergambar dengan kata-kata -_-" I don't know. Tak tahu nak mengarut apa dalam blog. Dalam dunia realiti, sang penaip ni boleh tahan jugak banyak mulutnya dengan orang-orang terdekat. Tapi tak tahu kenapa tiap-tiap kali nak datang menaip kat blog rasa macam nak tulis benda-benda serius aje. Sebab dah insaf banyak sangat tulis menda mengarut sebelum ni? Kan setiap manusia tu akan dipertanggungjawabkan atas setiap keputusan dan perbuatan dia? Waima seketul ayat pun yang ditaip kat blog. Apa lagi yang diperbuat depan orang. Banyak sangat buat dosa ni. *insaf* Datang hari ni sebab nak mengarut lagi. Mohon ampunkan. Situasi: Kawan. Haha. Itu wa...

Because you are a FRIEND.

If you have a problem, you know you can solve it by yourself. By hook or by crook, you just have to. Get off a cliff if you have to. But when the problem comes from your friend, now what should you do? The problem is not initially from you right? Here's the situation. I don't effin' care what are you going to do with your life. Like it was related to mine. Let me tell you once: it doesn't. And I don't care if you want to handle it your way. I don't care how many time you lied to your parents. I don't care how many times have you lied to us. Shit on our face. I just don't care. I know I used to care but not anymore. Not after all this time we care and you keep on lying and pretending. So I just don't care anymore. You want to know why? Because we used to think you just need some space, some time to sit back and relax. Reflect. On whatever you do. But you did not. You're so happy we let you do what you want and you've fallen d...

Kawan, aku minta maaf.

Aku tau kau sakit hati. Tapi aku ada sebab buat macam ni. Aku tak nak cakap aku tak janji, Nanti nampak macam aku nak lari. Takpe. Aku faham kalau kau marah, Ye atau tak, tetap aku bersalah. Lain kali, Aku tak harap kau baik dengan aku lagi dah. Tapi. Jangan tanya aku kenapa. Sebab tak semua benda dalam dunia, boleh kita kongsi sama-sama. Dua tiga hal yang mungkin ada, Tak akan aku cerita. Sebab ia rahsia. Kawan, Aku minta maaf. Nota kaki~mata takmau tido. T.T

Rindu melampau.

Image
Assalamualaikum. :) Selamat pagi burung hantu. [Eh?] Dah pagi pagi belum tido ni, sudi la ye dipanggil burung hantu. Huhuk. Oi khalis sila sedar diri sape yang tak tido lagi sebenarnye ni?! ~Ece, tibe tibe emo. Pang karang. Hari ini mood hari raya. Ngeng. Otak sudah biul seharian asyik main game. Ingat boleh buat obat rupenye makin biul lagi ade lah. *ape kau merepek ni timah oi* Ok. Serius. Serius. Google punya | khalis edit :P Dua minggu kebelakangan ni khalis rasa tahap kerinduan khalis kepada rumahku syurgaku dah masuk tahap melampau lampau. Dengar lagu Ramlah Ram-Zapin Yang Tinggal, mula la nak drama airmata duyung. Sob sob sob. Air mata air hidung sume nak keluar time2 tu jugak. Pejam mata nampak umah wan, pejam mata nampak umah wan. Sehari tak call ma tak sah. Kalau boleh sejam sekali nak call. Kalah orang bercinta. Yang peliknya makan selera jek. Takde pulak istilah makan tak kenyang mandi tak basah ni. Tidur aje tak lena. Asik ingat ruuuuuuuuuumah jek. Tak pernah...

Dilemma. Hard One.

Situasi~Alone. (-_-") Assalamualaikum :)) Raya dah habis. Eh, belum. Ade 25 hari lagi. Raya kan sebulan? ;) Tahun ni, raya tak menarik sangat. Sebab I've got two tests to think about during my holiday!! Argh, spoiler spoiler. Habis mood raya. T^T But some of my uncles made it up dgn kasik duit raya banyak2. Wohoo! Hahaha :D Well actually, this is not my main ramble. Now here it goes, a true heart spill. P/s: don't mind the language. It was like since forever I've been dreaming of learning to play musical instrument or having one or two as my very own collection. I've grown fond of music since I was like very little. I dance to music and sing to a song whenever. Like, an ecstasy. And it made me so happy to know that  I stand a chance to learn to play guitar when I came to this institution. During my first semester I learned how to played basic chords, learn how to strum and played several songs. I'm not a very good player, I must say. It took me real...

Selesai satu bab.

Image
Situasi~menahan letih dan kantuk @_@ Assalamualaikum :) Orang kata, hidup adalah satu perjalanan waktu. Hidup adalah sebuah cerita. Hidup adalah pentas teater. Hidup bagaikan mengemudi bahtera. Dan hidup khalis adalah himpunan novel cinta. Haha, takdelah. Berangan aje lebih. Tapi hidup khalis adalah buku cerita :) Dan hari ini, satu bab telah khalis habiskan. Bila Club Day telah beranjak pergi bersama terbenamnya matahari. Semalam yang penuh drama. Dan hari ini yang penuh memerah tenaga. khalis mahu lupakan semalam, dan kenang hari ini sebagai momen yang indah. Kami berusaha. Usaha dan lebih usaha untuk dapatkan seramai mungkin ahli baru, meskipun semalam sangat pahit untuk diingat balik. Tak apelah, khalis ingin cuba melupakan. Semalam, memang khalis ingin menghambur semuanya ke dalam blog buruk ini, tapi mujur Allah sempat menjentik akal khalis, yg sebenarnya khalis pada waktu itu dikuasai nafsu dan emosi. Yang khalis waktu itu terbelenggu hasutan syaitan. Dan Alhamdulill...

Maaf kawan.

Situasi~~ Kosong. -_-‘’ Assalamualaikum K Kerana kesilapan sendiri, orang lain menanggung beban sekali. Kerana perbuatan sendiri, orang lain yang menjadi mangsa. Sungguh khalis benci bila keadaan jadi serupa ini. Tapi hendak diapakan lagi, memang salah khalis. Mahu atau tidak, memang harus menanggung. Tapi hanya sebentar ini. khalis janji, khalis tak akan menyusahkan lagi. InsyaAllah. Terima kasih kalian, kerana masih mahu menanggung beban bersama diri ini. Malu rasanya bila keadaan jadi begini.   InsyaAllah, takkan terulang lagi.-_- Nota kaki~~agaknya ini balasan tak dengar nasihat ma.. T-T

Rindu.

Situasi~~berusaha menyiapkan case file. T.T Assalamualaikum :’) Mood ikon semacam terharu kan? Sebab ada dua jalinan perasaan sedang membelit hati sekarang ini. Semalam, 23 Jun 2011. Takkan khalis lupa. Takkan. Perasaan yang sedang membelit hati khalis sekarang; Satu: Terharu. Sebab 23 Jun adalah tarikh hari yang istimewa dalam hubungan persahabatan khalis dengan kawan baik khalis. Dan khalis sangat rindukan mereka hari ini. Dan khalis sangat terharu bila rakan baik khalis yang jarang online sempat mencuri kesempatan untuk online jugak walau sekejap untuk wish sempena hari semalam. :’) Sahabat, harap bukan hari itu sahaja kita mendoakan untuk satu sama lain J Dua: Sedih. Sebab semalam juga adalah hari adik khalis berangkat ke Yaman untuk further study. Dan khalis ponteng training debat semata mata sebab nak hantar dia depart kat KLIA. Tapi sedih, khalis xsempat tgok dia depart. Sebab khalis kena balik sebelum flight dia sbb takut xsmpat dgn tiket untuk balik ke Alor Gajah. Flig...

Perlu ke nak bagi tau satu dunia??

mood~~ terkejut. Assalamualaikum :( khalis sangat kecewa. Kecewa dengan sikap anak remaja zaman sekarang yang tak malu segan langsung untuk tebarkan aib mereka pada satu dunia. khalis akui khalis pun xsempurna. khalis pun masih banyak kekurangan yang perlu dilengkapkan, masih nipis iman yang perlu ditebalkan. Tapi khalis tak bodoh untuk bangkit dan beritahu satu dunia betapa bodohnya khalis untuk berani membuka aib sendiri. Jumpa satu link dalam facebook. Tapi khalis tak ingin nak bagi link tu. khalis kesian bagi pihak dia, pihak ibu ayah dia. Bayangkan kalau anak kalian, berani membuka pekung di dada sendiri, bongkar cerita pada seluruh dunia, tentang betapa dia bangga dia sudah tak punya dara, padahal umur masih muda. Malu khalis. khalis jadi tertanya tanya, apa makna harga diri bagi dia? Apa maksud dia dengan "walaupun dia takde dara, dia masih ada harga diri"? Hanya kerana dia berani mengaku dia tak ada dara, maka dia dapat harga diri yang hilang tu kembali? Masya...

Hectic.

Jangan tanya khalis hectic yang semacam apa. Nanti khalis ceritakan. Assalamualaikum ;) Dah seminggu, waktu tidur khalis terganggu. Sehari kalau dapat tidur 4 jam pun dah rasa cukup bertuah. Sebab sekarang ni, dah sering sangat khalis tidur pukul 5-6pg, pastu bangun pukul 7-8pg..depends pada waktu kelas khalis. Kenapa? Sebab minggu sebelum study week adalah minggu bercinta dengan kuiz test dan assignment yang melambak lambak. Serius. Hari ni baru selesaikan final report untuk mini project CPP dengan article report review untuk TC. Esok masih menunggu test CPP dengan kuiz n test AOC, bersusun susun. Belum kira lagi assignment yang nak kena hantar isnin akan datang. Even Isnin tu pun khalis masih ada test Math. Haih. Bahagia betul hidup sekarang ni. Tapi xpe, khalis selalu dengar orang sekeliling kata, Allah takkan beri kita ujian yang Dia tahu kita tak mampu nak hadapi, apa yang kita tempuh sebenarnya bersesuaian dengan kemampuan kita menanganinya. Dan khalis juga tahu, kalau Allah ...

MALU!!

it was stupid. i did nothing good but humiliating myself. i should have realize it sooner. that i should have just give up. that i should have not start. but at least i know i'm good at something; i'm good at humiliating myself. great. sekarang macam mana nak face sume org? macam dah tanggal jek sume struktur kat muka ni. bagusla. buatla lagi lain kali. takmo dah. that should never happen again. ever. fullstop. nota kaki~~laptop masih rosak. thnx wawa for lending me this. oh, rasa macam nk bunuh diri. nasib baik masih waras akal.

Sabarlah hati.

Assalamualaikum :( Ha nampak tak smiley tu dh berubah wajah?? Sebab khalis tengah berkasih sayang dengan problem sekarang ni. Musim musim tengah bizi dengan banyak kerja ni la macam macam pulak masalah nak datang menempel kan? Serius khalis tengah sakit hati dengan keadaan sekarang. Sepatutnya hari ni khalis hantar lab report fluid mechanic. khalis kena buat result, discussion dengan conclusion. Sume tu khalis dah siapkan pun, tinggal nak compile pastu print jek. Petang tadi, masa nak kasi kat Bella, khalis nak masukkan menda tu dalam pendrive. Pinjam la fara punya. Melampau la pulak kan kalau nak masukkan menda tu semata mata kat dalam hard disk. Pendrive khalis jangan tanya la, harta khalis yang tertinggal kat umah tu sume dah dipindahmilik jadi adik khalis punya. Ish. Secara tiba-tiba, lepas jek khalis cucuk pendrive tu dekat port dia, lappy khalis tiba2 mati. Mula mula khalis xde la rasa bimbang sangat sebab memang lappy tu dah selalu mati tiba tiba macam tu. Yang buat khalis...

cerita dari Mitec.

Assalamualaikum J Balik dari Mitec, hantar barang kat bilik Sarah, pastu terus melepak kat bilik Tasya. Banyak benda yang kitorang bualkan, sampai terlupa yang khalis mengandar waktu study Fluid. Ingat nak singgah sekejap jek, tapi tiba-tiba melarat jadi sejam empat puluh lima minit. Aiceh, ni yang malas berjalan ni. T.T Balik dari bilik Tasya, khalis rasa macam baru tersedar balik hala tuju khalis sebenarnya. [sebenarnya dari bilik dia lagi dah cakap pasal ni..teeheee   ;) ]. Bukanlah hala tuju sangat pun, cuma khalis jadi teringat kembali tentang kenapa khalis join Micet, tentang kenapa khalis amik teknologi kimia makanan. khalis jadi teringat tentang ICM, tentang janji2 khalis dengan nemi nemi khalis dulu. khalis dah mula kembali fikir pasal ni, start dari KSN lagi sebenarnya. Rasa macam nak menangis, bila fikir balik semua masa yang khalis dah rugikan selama ni cuma kerana khalis lalai, kerana khalis lupa matlamat khalis. Bila dah ingat balik, khalis rasa bersyukur sebab be...

A letter to him; to say i'm sorry.

Dear you, I’m sorry I never told u this but I really can’t. They’re my friends, well, at least I’m the one who was considering them as one. I know I should have told u about it, but I really don’t think I’m the right one to bother. I guess I have told u not to tell them about ‘that’, but u totally ignored me, right? Dear you, They are gaming behind u. Yes. They do. I guess u might be wondering who are ‘they’ I am referring to, right? Well, it is obvious. I know u thought that I might be talking about sole person, but sorry dear they are company. They won’t have the guts to do anything alone. And why am I so confident on saying that they are gaming? Because I was there. I see it with my own eyes; hear it with my own ears. They laugh over ur tears, and I really can’t stand that. If I were the one with the right to do anything, doubt there’ll be sign of me in this room anymore. For I really do feel like slapping or kicking anybody that time. You know it crush my heart when my fr...

kadang-kadang, khalis rasa macam nak bawak jek lappy masuk bathroom.

mood~~Letih. Merewang dekat mp, bawa pinggang yang tengah sakit. Balik pada tajuk. Kenapa mesti bathroom? Oh, itu cuma simbolik. Any sole time i have to spare. Sendiri. Masa itulah, otak khalis sangat laju berfikir. Tentang apa yang patut khalis buat, peringatan peringatan tentang hala tuju hidup khalis, apa yang khalis patut ubah, bagaimana khalis nak berubah. Semua itu, dan banyak lagi. Tapi, bila khalis dah bertapa depan lappy, sume benda yang khalis fikir tu dah hilang. Hilang ke mana? Tolong la kembali. Khalis mahu menaip lagi. T.T Dua tiga hari ni kan, banyak benda yang khalis fikirkan. Rasa macam banyak sangat benda yang tak tertanggung di tulang bahu khalis ini. Allah, tolonglah. Rasanya khalis belum cukup ampuh untuk dugaan yang berat ini. Tapi kalau sudah Dia sendiri yang ingin begitu, dimana hak khalis untuk mengatakan tidak, kan? Orang sudah ingin menggantung harap di bahu kecil ini, takkan masih mahu menolak kecai semua harapan itu? Dan lagi, khalis rasa, hati se...

airmata bukan penyelesaian.

Rasa sangat susah. khalis nak menangis boleh? Kenapa nak menangis khalis? Tak tau. Hidup macam sangat menduga sekarang ini. Kalau menangis, selesaikah semua? err... Kalau menangis, masalah semua akan larikah? ... Bukan air mata saja yang boleh baiki luka hati, khalis. Lalu katakan apa lagi yang mampu khalis buat sekarang??! Tidur la khalis, hati juga ingin rehat. Jangan fikirkan lagi. Tapi. Macam tak mampu jek nak lalui semua ni sekarang. Macam nak undurkan balik semua masa yang dah lepas. Tapi khalis tak mampu, nak fikirkan pasal tu pun khalis rasa cukup melampau. Terus? Ah? Kalau tahu melampau, kenapa mesti khalis fikirkan jugak? ...sebab khalis belum cukup kuat utk semua ni.

Flip Flops? Or shOeS?? Pray for you, dear.

Assalamualaikum ;)) Blog in mungkin jadi blog luahan debat satu hari nanti. Haha..acah jek acah jek. Takde maknenya khalis nak jadikan blog ni blog debat. Ini blog personal, yang semacam diari, yang khalis punya untuk berceloteh bagai walaupun takde orang nak amik tau. ~~Thanks for always there for me, dear blog usang.. ;')) Hari ni, khalis nak ajak kamu berdebat. ~~Eheh, bajet dah pandai debat la kunun si khalis ni, nak ajak blog debat2 pulak...hahaha... Tak la bukan sebab tu, sebab khalis xpuas aty dengan tajuk debat hari ni..haha..boleh macam tu ye khalis? Boleh...khalis benarkan. Moahaha ;D ...Flip flops are better than shoes to be used to university classes. gov stands, opposition oppose. Sadly, khalis kena jadi pihak pembangkang. Kenapa sadly? Sebab personally, khalis lebih suka pakai kasut nak pegi kelas. Comfy, dan buat khalis rasa lebih konfiden. khalis pegi kelas debat pakai kasut tau! Kelas lecture ngan tutorial yang siang2 tu lagi la..kalau tak kasut itam tu,...

sebak tibe-tibe T_T

Pukul 4 pg, bahana pasang lagu Maher Zain, terus hujan xberhenti. ~~ulalaa...mlm ni langgar tabii menangis pukul 4pg xtdo sbb lagu. Ulang lagi, sebab LAGU. Tapi sungguh, lagu ni sangat menusuk terus ke jantung. Tajuk dia= Insha Allah. Sory xde vdeo lagu ni yg da donlod. Tpkse bg link jek. Kenapa lagu ni sangat menusuk?? Jom hayati lirik dia, Every time You feel like you cannot go on You feel so lost and that you're so alone All you see is night And darkness all around You feel so helpless you can't see which way to go Don't despair And never lose hope 'Cause Allah is always by your side Insha Allah Insha Allah Insha Allah You'll find your way Insha Allah Insha Allah Insha Allah You'll find your way Every time You commit one more mistake You feel you can't repent and that it's way too late You're so confused Wrong decisions you have made Haunt your mind and your heart is full shame But don't despair And never los...

ok, maaf.

saya tau, silap saya. saya tau dia marah. saya tau, kawan saya sdih. saya tau, saya dah give up. saya tau, saya serabut. saya tau, ini adalah kali yang terakhir. saya buat dia marah. saya xsengaja. xniat pun nak burukkan keadaan. tp, itu yg jadi. jadi, semua ni silap saya. saya dah buat kawan sy sedih dengan hal ni. jadi, saya give up, sebab saya rasa serabut sangat. ini adalah kali yang terakhir kita akn bicara, so selamat tinggal. mse knal dulu, niat mmg nak balas balik. ok, awal2 lg niat brkawan dh terpesong, so mntak maaf sgt2 ye. sy geram awk main2kan kwn sy. sebab sy knal dia, dan awk xlayak utk buat dia mcm tu. lps knal, sy tau awk xjht sgt. so sy xjd jlnkn plan sy. sy biarkan awk dgn dunia awk dan sy tolong nsihatkn kwn sy utk brtenang dlm wktu yg sme. sy bkn baik sgt, sy bru sedar hakikat tuh *ouch!* jadi sy bukan yg trbaik utk jd pndendam dan si tukang bls dendam...[ecess...fail tatabahasa...] bila keadaan makin tegang, awk gado dgn kwn sy, dia xnk musuh dgn awk...nk km...

Saya bukan anti-sosial, OK??

Oklah. Tajuk mungkin agak garang. Saya mungkin tengah marah. Atau bengang. Atau sakit hati. Atau apa-apa saja mood yg kamu mau. Choose. Saya bukan anti-sosial. Saya mahu semua orang tau itu. Saya hanya manusia biasa yg mungkin agak tidak ordinary tapi mahukan ke'ordinary'an itu. Orang mungkin akan kata saya sombong atau tidak sedar diri, tapi perlukah saya peduli?? Saya hanya mahukan tempat dimana saya dan orang lain di sekeliling saya rasa selesa. Saya tak suka berada dalam keadaan serba salah, dan saya tak mahu orang lain merasakan hal yang sama. Just give me a fair world to live. Tolong jangan judge saya ats pandangan kamu, sila dalami saya dan tengok dari sudut pandangan saya. Jujur, saya letih dengan semua ni. Saya serik dengan perasaan tidak diperlukan. Hal-hal yang semacam, "i just don't belong here, spare me a space for me and myself, don't bulk in my space, stay away from this wuteva-nut," or those wuteva thing yg boleh buat orang prejudis. Saya ...