Posts

Showing posts from August, 2011

Raya masa kecik dulu ^_^

Image
Situasi~~khalis baru selesai mengemas. Lepas subuh nanti bertolak balik Terengganu. Yeay!! Bye bye Melaka. ...ish, seminggu aje pon T^T .Belajar la bersyukur khalis. Azira yang jauh kat Mesir tu tak balik raya tahun ni tau?! Ok. Faham. Hati, jangan nak mengada. :P Assalamualaikum :) Panjang pulak mukadimah khalis. Aiseh, sungguh la happy nak balik rumah ni. Seminggu terakhir kat kolej ni dah terasa rasa diri macam zombie. Ape tak nye, jasad kat kelas, otak kat rumah, telinga dah dengar lagu raya, mata ternampak-nampak jek family dengan pelita. Takde maknenye dah duk kat kolej. Nasib baik sempat selamat jadi manusia lagi dengan assignment dan lab report yang melambak lambak. Memang dah trend la kan, minggu sebelum balik rasa memang minggu bermesra mesraan dengan assignment. Haih. Nasib baik dah lepas semua. ^_^ Dah beranjak dewasa ni, [ecece] erti raya tu sendiri dah makin pudar. Yela, kalau dulu, zaman khalis kanak-kanak ribena dulu, malam raya msti banyak aktiviti dan plan den...

Hari yang bahagia :D

Situasi~~menghadap report Mass, assignment Safety, mini project Thermo, tutor Mass..ok stop di situ. -_-“ Assalamualaikum J Motif hari ni bukan nak cerita pasal lab report mini project assignment ke tutor kejadah tu sume. Tidak. Tapi mahu cerita tentang apa yang berlaku semalam. Serius buat khalis sangat happy! J Semalam, khalis pergi kelas Proffesional Communication yang start pukul 9. Belajar menulis surat secara pro. Ecece. Proses pembelajaran nak jadi engineer yg entrepreneur la kirenya ni. ;) Balik dari kelas Proff Comm tu, khalis dengan member2 singgah library pasal nak siapkan tutor Mass Transfer. Sebab pukul 12 kitorang ade kelas tutor. Masa sampai library, member2 siap2 buku nota lecture soalan tutorial sume, khalis siap2 dengan phone ngan headphone. Haha. Memang jenis kena bukak lagu kalau dah bukak note la kan? :P Baru aje nak bukak menu, -1 Missed Call ~Ma Sayang~ Eh, ma kol? Cepat2 return call ma. Ma jarang call kalau xde hal penting. khalis dah terfikir-fikir kenapa...

Mari belajar punctuation. ;)

Situasi~kemas dan pindah ;) Assalamualaikum   J Mulai esok, khalis akan pindah dari bilik yang banyak memori tercipta ni. Bilik yang jadi saksi gaduh ngan Sarah. Bilik yang jadi pusat perkumpulan ahli2 mmbuli Sarah. Bilik yang mana khalis sendiri dibuli oleh Sue. Oh yang last tu betul. Yang lain sume tipu; khalis kan budak baik. Hahaha :D Ayat selalu nak menang sendiri jek. Malu betul, sungguh la tak matang -_-“ Oh, kembali kepada tajuk entri hari ni. Khalis bukan guru BI. [Tapi insyaAllah will become one kalau ada rezeki] Tapi hari ini khalis belajar sesuatu yang seronok. Come my lovely students, let have a look on a new chapter; PUNCTUATION. ;) Now, first of all, I will need you all to..ah, panjang. khalis pendekkan aje ok? Let’s get you familiarize with punctuation. A woman without her man is nothing khalis pasti ramai yang tahu pasal ini kan? Kisah seorang professor yang meminta pelajarnya untuk meletakkan tanda bacaan pada ayat ni, dan hasilnya; p...

Malu berganda.

Image
Situasi~~bermesra dengan proposal dan tutorial Assalamualaikum :) Pernah tak rasa macam sekali bad luck, pastu akan bertimpa-timpa la bad luck yang lain?? Okeh, ayat rojak. Ignore that. I went thru that yesterday. Ianya bermula dengan perasaan bosan setelah habis lab thermo. khalis dah jalan macam zombie tak cukup makan masa balik dorm tu, dan insyaAllah kalau ada org [selain mmber yang jalan sama2 ngan khalis] tengok dia akan cakap budak ni retard, mase kecik tu dlu xblajar cara jalan dgn betul. Tapi sungguh la masa tu jadi bahan ketawa jek. Haish T^T Lepas tu, petang takde kelas. Sebab Mdm Noraini tak datang, jadi rancangannya kami nak bbuka puasa kat luar, call kereta sewa, semua bizi. Oke, bad luck lagi. Cuba dan mencuba sampai dapat satu kereta sewa, tapi lepas pukul  8. Ha?? Tapi xpelah, redho aje. Nak buat  macam mana..tapi keluar jugak, xape la pukul 8 pun, bbuka minum air jek, nnti makan kat luar. Tapi sekali tak jadi, pasal K.Fat xsihat, xsmpat nk drive balik...