Posts

Showing posts from October, 2011

Kala malam bulan mengambang.

Assalamualaikum. Hai nenek nenek sibongkok tiga siang mengantuk malam berjaga sekalian. Tak tido lagi? Tepuk tepuk bantal tiga kali pastu sebut nama saya nanti tido mesti dapat mimpi ngeri. HAHA. *Eh gurau jek. :) khalis hari ni tak boleh tido sebab lapar. *eh tadi cakap kenyang makan skrip dgn report?* yela. Tak dapat tido sebab baru siapkan keje. Nak tido la ni. Tapi rasa lapar lagi. Tak sangka makan report tebal2 pon masih lapar lagi. Uhuk. Hari ini sesi menceceh yang random2 aje ye nenek nenek sekalian. Ini lah yang berlaku bila cucu dilanda demam menaip entry sampaikan sehari nak satu entry cukup sebulan kembung la blog ni. HAHA. Eleh padahal nanti mood hilang terus blog jadi tongkang pecah tak baiki-baiki empat tahun lamanya. Hah kan dah mengarut lagi. Cerita pasal hari ini dan hari lepas dan lepas lepas dan akan datang yang buat khalis tak dapat tidur awal tapi kalau dapat tidur dah tak bangun bangun sampai matahari dah menjerit jerit "hoi bangun hoi bangun!...

If you love somebody, let them go. If they return, they were always yours. If they don't, they never were.

Image
Assalamualaikum. Hai pembaca blog. :) Sihat hari ini? Anda sume dah makan? Ok cut the meaningless crap. Nak tanya satu soalan yang cukup mudah dan straightforward. Have you ever been in love? Or ever feel like one? And then something happened between you two, that made you think, if u ever need to let him/her go? What did you do? Did u let him/her go?? Really? Seriously, khalis tak pernah setuju dengan quote ni. Semudah itukah? Not everybody was blessed with a second chance. Tak mudah nak dapatkan cinta seseorang, tapi semudah itukah buat keputusan untuk melepaskan? What if, they never had the chance to come back, but they really love you? Or what if, they do come back, but only before they met some other people? See. There's not only one solution for one problem. If you love somebody, hold on. Do not let go. If they wanted to leave you anyhow, let them go, but never take back what hurts you most in the past. Because if you did, you never learned a lesson th...

Antara lelaki Korea dan Melayu.

Image
Infinite: by Google Assalamualaikum. Hai pembaca blog yang jarang diupdate ni. Hi silent readers. Ceh, ayat tak boleh nak skema lagi khalis? Bajet retiss. Lepas makan megi sambil tengok cite Full House ngan adek roommate khalis tadi, khalis jadi terfikir untuk buat satu entry. Sebabnya, masa tengok cerita tu, ade la satu part sedih ni yang buat si Rain tu menangis. Adek roommate khalis pon terus komen, "Ala, comelnye Rain ni," Eh, menangis pon comel? Xtau la. Sebab tu orang cakap, kalau hati dah sayang, kentut pon bau bunga ros. Kalau dah suka, buat la ape pun, kutuk la macam mana pon, tetap menarik jugak di hati yang menyukai tu. Sebab khalis sendiri pon penah cakap, kalau dah suka, buat ape pun dah xkesah lagi. Macam Korea jugak, buat ayat sedu sedan sikit sikit jek, kita yang nak menangis lebih-lebih. Padahal kalau xde subtitles tu, sepatah haram pon tak faham. Tapi, kalau tengok drama Melayu, ada bab bab :: I lebiu tujuh langit I terbang lautan api berjuta ...