Posts

.Hujan.

Image
Bandar Vendor, Alor Gajah. Sedang hujan. :) khalis sangat suka hujan. Ada satu perasaan tenang yang timbul tiap kali rintik hujan jatuh membasahi bumi. Ada satu riak keamanan saat memerhati senario alam ini. Kalau di rumah, tiap kali hari hujan khalis akan duduk di beranda sambil membaca novel [tak kisah la novel ape pon, novel cinta satu bonus...ehehe]. Lagi best kalau disulami dengan cicipan susu panas. Sangat menenangkan. Hujan | menulis sambil ditemani susu suam waktu hujan pun seronok juga kan?? :) Kadang-kadang, waktu hujan adalah waktu paling baik untuk khalis berfikir. Perasaan tenang yang dibawa hujan seakan mengaktifkan kembali neuron2 minda khalis yang masih tidur. [oh, tidur pun enak juga waktu hujan kan? :)] "Hujan datang membawa rahmat,"   Ini apa yang ma khalis selalu cakap. khalis dh faham. Ini antara rahmat hujan. Anda suka hujan? nota kaki~~sedang berperang dengan programming. Melarikan tumpuan untuk seketika, programming hampir menang ;))

airmata bukan penyelesaian.

Rasa sangat susah. khalis nak menangis boleh? Kenapa nak menangis khalis? Tak tau. Hidup macam sangat menduga sekarang ini. Kalau menangis, selesaikah semua? err... Kalau menangis, masalah semua akan larikah? ... Bukan air mata saja yang boleh baiki luka hati, khalis. Lalu katakan apa lagi yang mampu khalis buat sekarang??! Tidur la khalis, hati juga ingin rehat. Jangan fikirkan lagi. Tapi. Macam tak mampu jek nak lalui semua ni sekarang. Macam nak undurkan balik semua masa yang dah lepas. Tapi khalis tak mampu, nak fikirkan pasal tu pun khalis rasa cukup melampau. Terus? Ah? Kalau tahu melampau, kenapa mesti khalis fikirkan jugak? ...sebab khalis belum cukup kuat utk semua ni.

Maaf dan maaf. ;))

Dah seminggu khalis balik Micet, hari ni baru khalis menulis kat sini. Maaf. Sangat. Bukan sebab sibuk, tapi sebab otak tepu dan khalis letih. Letih kenapa? Entah. Dalam seminggu ni rasa letih yang bukan main lagi. Sampai banyak waktu khalis terbuang dengan tido. Ish, kenapa dengan khalis ni? But in some ways, khalis rasa macam dah beranjak ke arah lebih baik. Bukan dengan tido tau! ~~sila jangan salah faham ;P Bagaimana dan apa, biarlah khalis jek yang tau. Orang terdekat khalis juga mungkin perasan tanpa perlu khalis bersuara. Ok, mari berhikayat kenapa khalis asyik bertangguh tangguh nak buat entry baru. Masa khalis smpai Micet haritu, jam dah pukul 12 lebihlebih...dh masuk hari baru dh pun. Khalis sangat lapar, sebab seharian memang tak makan apa, cuma roti yang ma khalis beli sebelum naik bas tu jek. So, smpai jek kat Micet, khalis terus menyinggah bilik atas, tumpang makan..wawawawa...tak malu betul la si khalis ni... orang bilik atas dengan rumet2nya pulak baik hati, diora...

Rumah :))

Assalamualaikum :)) .2hb. khalis. Balik. HARI NI. Wah wah wah!!! Tak sabar nye khalis tunggu akhirnya sampai jugak hari ni. Terasa sangat cepat waktu mengalir. Tiba-tiba. Hari tu sape ntah macam nak menangis nangis xle cuti lme2 =P Haih. Goodbye Melaka. How good you are, I know. But you'll never know how much I love Terengganu. nota kaki~~naik bas nanti nak topap tdo, hari ni seharian xtdo buat report...

Flip Flops? Or shOeS?? Pray for you, dear.

Assalamualaikum ;)) Blog in mungkin jadi blog luahan debat satu hari nanti. Haha..acah jek acah jek. Takde maknenya khalis nak jadikan blog ni blog debat. Ini blog personal, yang semacam diari, yang khalis punya untuk berceloteh bagai walaupun takde orang nak amik tau. ~~Thanks for always there for me, dear blog usang.. ;')) Hari ni, khalis nak ajak kamu berdebat. ~~Eheh, bajet dah pandai debat la kunun si khalis ni, nak ajak blog debat2 pulak...hahaha... Tak la bukan sebab tu, sebab khalis xpuas aty dengan tajuk debat hari ni..haha..boleh macam tu ye khalis? Boleh...khalis benarkan. Moahaha ;D ...Flip flops are better than shoes to be used to university classes. gov stands, opposition oppose. Sadly, khalis kena jadi pihak pembangkang. Kenapa sadly? Sebab personally, khalis lebih suka pakai kasut nak pegi kelas. Comfy, dan buat khalis rasa lebih konfiden. khalis pegi kelas debat pakai kasut tau! Kelas lecture ngan tutorial yang siang2 tu lagi la..kalau tak kasut itam tu,...

Makan tengahari ;))

Assalamualaikum :)) Tadi masa khalis dengan kawan-kawan balik dari kelas Tech Comm, kitorang pegi ushar makanan dekat cafe admin. Mula-mula khalis ingat nak minum2 jek, tapi mata pulak tertengok nasik goreng ngan kuey teow goreng kat dlm tray. Dahlah khalis ni memang pantang jumpa nasik goreng. Apa lagi, terus capai pinggan. Perut pun dah bergendang gendut tali kecapi ni..heheh  ;)) Maka dengan confidentnya khalis isi pinggan tu dengan nasik goreng, kuey teow goreng sikit.. pastu ++ telur goreng. Enough. Haha...masa nak bayar tu, akak dekat kaunter tu kira-kira, Akak cafe: Nak air ape, dik? khalis: Nescafe ais, ye kak. Akak cafe: Ok, semua sekali RM3.10. khalis: Ok, kejap ye kak. khalis pun bukak la beg nak amik purse. Masa tu la khalis teringat, "ohmaigod purse kan tertinggal kat dalam bilik tadi?!" aigoo!! Dah la muka konfiden jek amik nasik tadi, sekali purse tertinggal. Takkan la nak utang dulu kot?? khalis dah menggelabah. Nasib baik la akak tu pegi dapur s...

Kenapa saya berblogging??

Image
Tadi masa tengah iron baju kurung nak pakai buat pegi kelas esok, khalis tiba-tiba terfikir, kenapa khalis berblogging? Ni semua gara-gara budak bilik khalis la ni, tiba2 jek sebut pasal tajuk entri baru untuk blog dia. Haih. Benda ni buat khalis terfikir, asbab2 nya khalis melahirkan blog ni. Acewah, melahirkan tu. Ahaha :)) Kenapa ya? Dari tadi khalis fikir, ni mungkin antara sebab2 orang berblogging: 1. Mengikut trend Trend | It's a threat Ok. Misalkan, kawan rapat kita ada blog. Hari-hari dia asyik cerita, hari ni blog entri dia pasal itu, ini..pastu dia cerita lagi, ramai orang komen blog dia. Hmm..agak-agak kalau dengar benda yang sama hari-hari, tak terpengaruh ke? ;)) 2. Meluahkan perasaan Feel | I'm feeling blue Kalaulah semua orang ada hak untuk suarakan pendapat mereka pada sesiapa pun, mungkin blog ini bukan satu virus. Tapi, bukan semua orang boleh dengar apa yang kita rasa, tak semua orang boleh terima pendapat orang lain. Lagi-lagi kala...